MATEMATYCZNY ESCAPE ROOM

Opublikowano: Gru. 18, 2019

16 grudnia 2019 r. wzięliśmy udział w nietypowej lekcji matematyki organizowanej w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie. Ta nietypowa lekcja, to MATEMATYCZNY ESCAPE ROOM.

10 uczniów - dzielnych matematyków zgłosiło się do reprezentowania naszej szkoły w odkrywaniu matematycznych tajemnic. Na początku Pani z biblioteki zaproponowała, żeby uczniowie pozostawili telefony komórkowe w szkatułce, tłumacząc, że będą przeszkadzać – i okazało się, że ów szkatułka została zamknięta na sześć spustów – bo tyle było grup w tej grze. W zamian, każda grupa dostała tablety i tam pojawiło się pierwsze z wielu zadań. Kto by pomyślał, że z umieszczonych kropek na kartce tak trudno było znaleźć kwadrat, czy równoległobok. Logiczne myślenie to wyzwanie do rozwiązania zagadek, złamania szyfru, aby przejść do kolejnego etapu gry. Nie zabrakło zadań typowo matematycznych, gdzie należało wykazać się wiedzą o pierwiastkach, potęgach, równaniach czy objętości. Pojawił się alfabet grecki oraz kod Morse'a. Wszyscy uczestnicy nietypowej lekcji pracowali wytrwale do końca, aż do rozszyfrowania tajemnego kodu, aby odzyskać telefony z zamkniętej na „sześć spustów” szkatułki. Na koniec wszyscy uczestnicy mogli świętować zwycięstwo.

Wypowiedzi uczestników:

- Wycieczka była bardzo ciekawa i ekscytująca. Zadania były bardzo ciekawe. Niektóre trzeba było zrobić na tablecie, niektóre na kartce, a w jeszcze innych trzeba było otworzyć kłódkę.

-Ciekawe zadania związane z matematyką i logicznym myśleniem a do tego motywacja w postaci odzyskania smartfonów sprawiły, że ta wycieczka na długo zapadnie nam w pamięci.

- Było bardzo ciekawie i fajnie, mi się bardzo podobało, że nie było zadań które można było zrobić na raz dwa.

- Podzieleni na grupy rozwiązywaliśmy zadania. Niektóre sprawiały nam duży problem, lecz każdy bawił się świetnie.

Zapraszamy do foto – relacji.

Dziękujemy organizatorom - Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie za nietypową lekcję matematyki.

 

Grażyna Pogan

  

Wszystkie wpisy