Wycieczka na krakowski rynek i do ogrodu botanicznego

Opublikowano: Oct. 17, 2016

10 października 2016 roku klasy IV-VI wybrały się na wycieczkę na krakowski rynek i do ogrodu botanicznego.

Około godziny 8:30 wyruszyliśmy spod szkoły w Wielkiej Wsi autobusem szkolnym. Po niedługiej podróży wysiedliśmy na placu Matejki w pobliżu Barbakanu i spacerem przez bramę i ulicę Floriańską przeszliśmy na rynek. Kupiliśmy tam obwarzanki, a potem pod kościołem św. Wojciecha spotkaliśmy się z naszymi przewodnikami, którzy od razu podzielili nas na dwa zespoły. W pierwszej grupie była klasa IV a w drugiej uczniowie klasy V i VI.

Najpierw wysłuchaliśmy krakowskiego hejnału, a następnie historie rynku i kościoła Mariackiego. Pani przewodnik zachęciła nas do skakania na jednej nodze wokół pomnika Adama Mickiewicza zgodnie ze zwyczajem krakowskich maturzystów. Następnie udaliśmy się do Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie zwiedzaliśmy dziedziniec oraz ogrody. Oglądaliśmy tam grający, mechaniczny zegar i kryliśmy się na krużgankach tej zabytkowej budowli przed ulewnym deszczem. Wróciliśmy na rynek skąd zaraz wyruszyliśmy do ogrodu botanicznego. Po długim wyczerpującym marszu wreszcie dotarliśmy na miejsce. W ogrodzie (podobnie jak na rynku) podzieliliśmy się na grupy. W ogrodzie botanicznym założonym przez Uniwersytet Jagielloński znajdują się trzy szklarnie: "Victoria", "Jubileuszowa" i "Holenderka".

Bardzo podobały mi się kaktusy oraz rośliny wodne. Na koniec wróciliśmy do szkoły. Myślę, że długo będę wspominać tę wycieczkę.