Wycieczka szkolna – Beskid Żywiecki

Opublikowano: June 18, 2012

Na 13 czerwca czekaliśmy z utęsknieniem – uczniowie i nauczyciele. Spakowani po brzegi, z uśmiechami na twarzach i nadzieją na piękną pogodę, wyruszyliśmy spod szkoły punktualnie o godzinie 8:15. Kierunek – Żywiecczyzna, piękny region położony na granicy województwa śląskiego i małopolskiego.

Pierwszym punktem na naszej trasie była Góra Żar, znajdująca się nad Jeziorem Międzybrodzkim. Piękne widoki, które mogliśmy podziwiać u podnóża góry, na szczycie były zasłonięte chmurami. Szybko pocieszyliśmy się posiłkiem w tamtejszej restauracji i udaliśmy się na 4-kilometrowy spacer do autokaru. Naszym kolejnym przystankiem był Leśny Gród w Milówce. Ten magiczny zakątek spodobał się każdemu. Tysiące kwiatów i roślin orientalnych, potężny posąg Świętowita i ścieżki Feng Shui zdobią to czarowne miejsce. Pośród rzeźb przechadzają się bażanty, pawie, a nawet strusie australijskie. W Leśnym Grodzie zakupiliśmy mnóstwo pamiątek, które będą nam przypominać o tym wspaniałym miejscu różnorodności.

Drugi dzień był równie atrakcyjny. Najpierw udaliśmy się do Leśniczówki w Węgierskiej Górce. Uczniowie wysłuchali wykładu dotyczącego przyrody Beskidu Żywieckiego i Śląskiego. Zapoznali się także z historią Nadleśnictwa Węgierska Górka i podziwiali wystawę zwierząt, które w tutejszym środowisku trudno już spotkać. Zaraz po prelekcji wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do Żywca. Spacerując po miasteczku dotarliśmy do Starego Zamku. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z historią i tradycją Żywca, z kulturą ludową Żywiecczyzny, jak również obejrzeć wystawę ptaków i ssaków Beskidów. Ukoronowaniem wyjazdu był ciepły posiłek w pobliskiej restauracji.

Wycieczka okazała się dla uczniów doskonałą formą nauki, świetną rozrywką i  niezapomnianym przeżyciem. Choć pogoda nie dopisywała, bawiliśmy się wyborowo.